Blog Eko Toskania zajmuje sie wszystkim, co zwiazane jest z ekologia, zdrowa zywnoscia i zyciem zgodnym z natura. Jest on wynikiem osobistych obserwacji, doswiadczen i znajomosci eko - obiektow w Toskanii. Interesuje mnie ekologiczna uprawa. Opisuje tylko i wylacznie rolnictwa oraz agroturystyki, ktore posiadaja bio certyfikat. Dzieki czemu mam gwarancje najwyzszej i najlepszej jakosci. Nie zajmuje sie rolnictwami, farmami czy agroturystykami, ktore stosuja tzw. intensywne uprawy lub hodowle.

sobota, 29 września 2012

Warzywno - owocowa kolacja

Co jakis czas ze znajomymi robimy sobie wspolne kolacje. Wszyscy jestesmy wegetarianami, a niektorzy weganami i jedza tylko surowe warzywa i owoce.
Taka kolacja to nielada wyzwanie dla przygotowujacego.
Zaczelismy od przystawek: surowych warzyw, pokrojonych na paseczki lub na plasterki (pomidory) i roznych sosow. Przygotowal je moj maz, a Moreno przyniosl sos pomidorowy (wyczuwalna byla cebulka, lekko pikantny, z pewnoscia zawieral jeszcze kilka sekretnych skladnikow - nie zdazylam sie spytac...).















Sosy przyrzadzone przez mojego meza skladaly sie miedzy innymi z: pieczonych i zmielonych baklazanow, migdalow, ziaren slonecznika, kaparow. Kazdy mial inny smak, pychota!


Glownym daniem byla dynia po toskansku . Wprawdzie nie nalezalo do grupy surowych potraw, ale cieszylo sie uznaniem. Miks peperoncino ze slodka dynia daje rewelacyjny smak!






Na koniec czekal na nas podwojny deser. Pierwszy wykonala Patrizia. Zrobila ciasto weganskie - surowe. Dolna warstwa to zmielone migdaly z daktylami, a druga to zmielone awokado z fistaszkami (orzechy arachidowe) i lisciami miety.


Ja wykonalam typowe ciasto dla miasta Lucca - torta coi becchi, o ktorym bedzie mowa za kilka dni, na blogu Moja Toskania .


Glowny skladnik ciasta to bietola, orzechy piniowe, cedr kandyzowany oraz skorka pomaranczowa.
Na koniec owocki sezonowe: winogrona, jablka, kiwi i gruszki.

Winogrona towarzyszyly nam od poczatku, wspaniale smakowaly z tartinkami typu: ogorek zielony plus wybrany sos

Bylo pysznie, gosciom dziekuje za przybycie!

4 komentarze:

  1. Smaczny jest sos z mielonych pestek dynii z omielonymi orzeszkami piniowymi, najpierw trzena je lekko uprazyc i osolic, a potem zmielic i dodac oliwe z oliwek i swierzo mielony pieprz - PYCHOTKA!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna inicjatywa z takimi spotkaniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna i kreatywna, bo trzeba wymyslec dania tylko z warzywami i owocami. Ciasto Patrizi super, pozdrawiam :)

      Usuń